Betlehemskyrkans podcast

Här kan du höra bl.a. predikningar, gudstjänster, samtal från Betlehemskyrkan i Göteborg.
RSS Feed
Betlehemskyrkans podcast

July

July

Categories

All Episodes
Archives
Categories
Now displaying: 2021
Dec 19, 2021

4 söndagen i advent: Herrens moder. Luk 1:30–35. Britta Hermansson. Textläsning Karin Careborg.

STÖD VÅRT ARBETE
Vi är tacksamma för alla som stöttar Betlehemskyrkan och det arbete vi ägnar oss åt. Vill du också vara med och bidra? Swisha en gåva till 123 592 23 07
.

Dec 12, 2021

3 söndagen i advent: Bana väg för Herren. Matt 11:12–19. Lovisa Almén.

.

Dec 5, 2021

2 söndagen i advent: Se, jag vill bära ditt budskap, Herre. Luk 4:18–22, 25–27. Stefan Emilsson, samordnare för Equmeniakyrkans arbete i Asien. Textläsning: Karin Ålander.

STÖD VÅRT ARBETE
Vi är tacksamma för alla som varje vecka ger av sin tid och sina pengar till Betlehemskyrkan och det arbete vi ägnar oss åt. Vill du också vara med och bidra? Swisha en gåva till 123 592 23 07, eller

Nov 28, 2021

1 söndagen i advent: Ett nådens år. Matt 21:1–9. Robert Eriksson. Textläsning: Therese Johansson.

Nov 21, 2021

Domssöndagen: Änglamarken – en gudstjänst om ansvar och hopp. Matt 25:31–46 Per Duregård. Textläsning: Alva Lundqvist.

Nov 14, 2021

Höstmarknadsgudstjänst med bok- och skivrelease. Joh 12:24. Robert Eriksson. Textläsning: Henrik Wernvik.

I våras var det digitala releaser för både Robert Erikssons nya bok Leva eller överleva och för Betlehemskyrkans psalmskiva Någon skall vaka i världens natt – Ellingsen på svenska. I den här gudstjänsten kan vi äntligen samlas, och ta del av reflektioner utifrån boken och den vackra musiken från skivan.

Någon skall vaka i världens natt hittar du också på Spotify:

Nov 7, 2021

Sönd eft alla helgons dag: Vårt evighetshopp. Luk 12:4–7 Britta Hermansson. Textläsning: Lennart Palmqvist.

Nov 6, 2021

Alla helgons dag: Helgonen. Matt 5:1–12. Per Duregård. Textläsning: Gunnar Eriksson.

Oct 31, 2021

22 söndagen efter trefaldighet: Frälsningen. Matt 23:37-24:2. Robert Eriksson. Textläsning: Magnus Bramer.

Oct 24, 2021

21 söndagen efter trefaldighet: Samhällsansvar. Matt 22:15-22. Per Duregård. Textläsning: Tage Folkelind.

Oct 17, 2021

20 söndagen efter trefaldighet: Att leva tillsammans. Mark 3:31-35. Henrik Wernvik. Textläsning: Nicolina Holmgren.

Oct 10, 2021

Tacksägelsedagen: Lovsång. Luk 17:11–19. Robert Eriksson. Textläsning: Kerstin Sjöbratt.

Oct 3, 2021

Den helige Mikaels dag: Änglarna. Luk 10:17–20. Lovisa Almén. Textläsning: Per Duregård.

Sep 26, 2021

Litterär gudstjänst: Gud gömmer sig bakom en björk. Matt 6:19–24. Britta Hermansson. Textläsning: Maria Larsson. Musik: Victor Olofsson.

Sep 19, 2021

16 söndagen efter trefaldighet: Döden och livet. Joh 11:28–44. Lovisa Almén.

Sep 12, 2021

15 söndagen efter trefaldighet: Ett är nödvändigt. Matt 6:31–34. Per Duregård. Textläsning: Anna-Karin Caspersson.

Sep 5, 2021

14 söndagen efter trefaldighet: Enheten i Kristus. Joh 17:9–11. Robert Eriksson. Textläsning: Magnus Sundemo.

Aug 29, 2021

13 söndagen efter trefaldighet: Medmänniskan. Luk 10:23–37. Britta Hermansson. Textläsning: Magnus Sundemo.

Jun 20, 2021

3 söndagen efter trefaldighet: Förlorad och återfunnen. Luk 15:1–7. Per Duregård. Textläsning: Pernilla Martinsson.

Jun 13, 2021

2 söndagen efter trefaldighet: Kallelsen till Guds rike. Luk 14:15–24. Robert Eriksson. Textläsning: Anna Lyngfelt.

#KARANTÄNKOLLEKT
Vi är tacksamma för alla som varje vecka ger av sin tid och sina pengar till Betlehemskyrkan och det arbete vi ägnar oss åt. När vi nu under en tid flyttar ut vårt arbete på nätet blir dock möjligheterna att göra insamlingar förändrade – men för att kunna fortsätta bedriva vår verksamhet är behovet av ett fortsatt givande stort.

Så, stöd gärna vårt arbete genom att swisha en gåva till 123 592 23 07 – eller ännu hellre, passa på att ta tillfället i akt att lägga in en stående månadsöverföring via din internetbank, till bankgiro 514-8770.

Jun 6, 2021

1 söndagen efter trefaldighet: Vårt dop. Joh 3:1–8. Britta Hermansson.

May 30, 2021

Hela trefaldighets dag: Fader, Son och Ande. Matt 11:25–27. Martin Klemetz. Textläsning: Daniel Berglund.

May 23, 2021

Pingstdagen: Den heliga anden. Apg 2:1–11. Robert Eriksson. Textläsning: Ulrika Henkelman.

May 16, 2021

Söndagen före pingst: Hjälparen kommer. Joh 15:26–16:4. Per Duregård. Textläsning: Anna-Karin Caspersson.

May 9, 2021

Bönsöndagen: Bönen. Luk 18:1–8. Robert Eriksson. Textläsning: Britta Hermansson.

1 2 Next »